ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΚΛΕΑΡΧΟ ΣΤΑΜΑΤΟΥΛΑΚΗ .ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ,«Η Εκδίκηση της Ωραίας Κοιμωμένης»

Καλημέρα σας,σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε τo συγγραφέα του βιβλίου «Η Εκδίκηση της Ωραίας Κοιμωμένης» ,  τoν κύριo ΚΛΕΑΡΧΟ ΣΤΑΜΑΤΟΥΛΑΚΗ .



Κε  ΣΤΑΜΑΤΟΥΛΑΚΗ ,ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας καλύτερα.




1) Κύριε Σταματουλάκη, είσαστε ένας νέος συγγραφέας, πώς και πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή και να εκδώσετε το πρώτο σας βιβλίο και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;

Με θυμάμαι να θέλω να γράψω ένα βιβλίο από μικρός. Πάντα ξεκινούσα αλλά κάπου στην πορεία το έχανα. Βέβαια, στην τετάρτη δημοτικού έγραψα το πρώτο μου θεατρικό, που το παίξαμε στην τάξη. Μετά από εκεί και κυρίως στο λύκειο είχα ξεκινήσει να γράφω κάποια διηγήματα. Το πρώτο μου ολοκληρωμένο μυθιστόρημα είναι το αντιπαραμύθι μου «Η Εκδίκηση της Ωραίας Κοιμωμένης». Να ναι καλά τα σεμινάρια δημιουργικής γραφής του Ιανού και η δασκάλα μου η Σοφία Νικολαΐδου. Η ιδέα προϋπήρχε, όμως, με την καθοδήγησή και την εμψύχωσή της κατάφερα μέσα σ’ ένα χρόνο και κάτι να βρίσκεται το βιβλίο ολοκληρωμένα στα γραφεία των εκδόσεων Πηγή.

2) Μιλήστε μας για το πρώτο σας βιβλίο «Η Εκδίκηση της Ωραίας Κοιμωμένης». Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία;

«Η Εκδίκηση της Ωραίας Κοιμωμένης» είναι ένα αντιπαραμύθι. Τι σημαίνει αυτό; Ότι είναι ένα εναλλακτικό παραμύθι. Βασίζεται στα κλασσικά και γνωστά στοιχεία του παραμυθιού της Ωραίας Κοιμωμένης, με μία πιο εξτραβαγκάντ πινελιά. Δεν θα διαβάσει κάποιος μια ρομαντική ροζ πριγκίπισσα που ψάχνει να βρει τον έρωτα. Θα διαβάσει για μια ροκ πριγκίπισσα που κόβει… κεφάλια. Την αδίκησαν και πάει να πάρει το αίμα της πίσω. Δε σημαίνει ότι δεν έχει ευαισθησίες και συναισθήματα. Κάθε άλλο! Αυτά είναι που την κινητοποιούν για να πάρει εκδίκηση από τον πρίγκιπα που την φίλησε, αλλά δεν την ξύπνησε. Και τις έκανε κι έναν γιο. Χμμμ… προσωπικά θεωρώ το χιούμορ, το ζωντανό διάλογο και τις περιγραφές τα πιο δυνατά στοιχεία σ’ ένα βιβλίο γενικότερα. Θέλω να μπορώ να κάνω εικόνα στο μυαλό μου αυτό που διαβάζω. Οπότε σαν απλός αναγνώστης της Κοιμωμένης τ’ αναγνωρίζω ως δυνατά σημεία και αυτού του βιβλίου.

3)Πιστεύετε ότι ο άνθρωπος αλλάζει με τα όσα του συμβαίνουν στη ζωή; Μπορεί ο ίδιος να την αλλάξει αφού ξυπνήσει από τον λήθαργο που βρίσκεται τις περισσότερες φορές; Μπορεί να προχωρήσει ένα βήμα πιο πέρα; Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης που θα το διαβάσει;

Σίγουρα ο άνθρωπος αλλάζει. Συνήθως αυτά που συμβαίνουν γύρω μας μας επηρεάζουν και  αυτό μας οδηγεί στην αλλαγή. Είτε θετική είτε αρνητική. Εμείς φυσικά θέλουμε τη θετική, αλλά δυστυχώς δεν είναι πάντα εφικτό. Όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας πέφτουμε σε «λήθαργο». Αυτός μπορεί να είναι η άρνηση να δεχτούμε την πραγματικότητα όπως είναι ή να επιλέγουμε να την «ονειρευόμαστε» όπως θα θέλαμε να είναι. Μέχρι που κάποια στιγμή γίνεται κάτι και μας ξυπνάει. Χάνουμε το όνειρο, χάνουμε τη χαρά και προσγειωνόμαστε στην καθημερινότητα. Και τότε συνήθως θυμώνουμε. Γινόμαστε έξαλλοι και θέλουμε να δούμε ποιος φταίει- και τις περισσότερες φορές είναι κάποιος άλλος. Ή έτσι τουλάχιστον νομίζουμε. Ο μοναδικός υπεύθυνος για τις επιλογές μας είναι ο εαυτός μας. Όταν το συνειδητοποιήσουμε αυτό, τότε είναι η στιγμή της αφύπνισής μας. Γιατί εμείς έχουμε την ευθύνη, αλλά και την ελευθερία να κάνουμε ό,τι θέλουμε. Είναι δική μας επιλογή. Και αυτό θα ήθελα να κρατήσει κάποιος από το βιβλίο. Η Αυγή, η ωραία κοιμωμένη, κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσει: η θα πάρει εκδίκηση ή θα προχωρήσει με τη ζωή της. Κι αυτό ένα ακόμα ερώτημα που βγαίνει από το βιβλίο είναι το εξής: Αξίζει να μένουμε στο παρελθόν ή πρέπει να βάλουμε όλη μας την ενέργεια για να προχωρήσουμε στο μέλλον. Και τα δύο δε γίνεται. Και η ζωή είναι μικρή για να μένουμε στο παρελθόν, τι λέτε;

4) Έχω την εντύπωση, και αν θέλετε διορθώστε με, ότι οι γυναίκες διαβάζουν περισσότερο βιβλία και το βιβλίο σας «Η Εκδίκηση της Ωραίας Κοιμωμένης» απευθύνεται περισσότερο σ’ αυτές. Τι συμβουλή θα δίνατε στις γυναίκες με ευαίσθητη ψυχή που διαβάζουν λογοτεχνία;

 Κι εγώ αυτή την αίσθηση έχω, η αλήθεια είναι. Το βιβλίο μου απευθύνεται περισσότερο σε αυτές, αλλά αν δούμε την Ωραία Κοιμωμένη σαν σύμβολο, τότε απευθύνεται σε όλους μας. Σε όλους εμάς που «κοιμόμαστε» ή μόλις «ξυπνήσαμε» και πρέπει να πάρουμε αποφάσεις. Σε αυτές τις γυναίκες, αλλά και στους άντρες, με την ευαίσθητη ψυχή και την αγάπη για τη λογοτεχνία θα έλεγα ότι το να έχεις κάποιες ευαισθησίες δεν σημαίνει ότι είσαι αδύναμος ή ότι δεν μπορείς να διεκδικείς αυτά που σου ανήκουν. Εμπνεύσου από την αγαπημένη σου ηρωίδα ή ήρωα και κάνε πράξη αυτό που πρεσβεύει και τόσο πολύ θαυμάζεις. Ζήσε όπως σου αξίζει.


5) Διαβάσατε το βιβλίο σας μετά την εκδοσή του; Θα θέλατε να αλλάξετε κάτι στην ιστορία σας;

 Το διάβασα τόσες πολλές φορές μέχρι να μπει στο τυπογραφείο που προς το παρόν δεν θέλησα να το ξανακάνω. Δε νομίζω ότι θα άλλαζα κάτι. Πλέον έχω δεθεί τόσο πολύ με τους χαρακτήρες μου και τις ζωές τους που δεν μπορώ να τους φανταστώ διαφορετικούς




6) Τι σκέφτεστε όταν σας ασκούν αρνητική κριτική (μπορεί και να μην έχει συμβεί αυτό) για το βιβλίο σας και πώς αντιδράτε;

Ακόμα δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Αν εξαιρέσουμε ένα γενικό σχόλιο που έγινε στο facebook για τους νέους συγγραφείς. Δεν μπορώ να πω ότι με πείραξε. Ίσα ίσα το βρήκα διασκεδαστικό. Και νομίζω ότι έτσι αντιδρώ στην αρνητική κρητική όταν είναι «κακιασμένη». Η αρνητική κριτική η οποία είναι εποικοδομητική εννοείται ότι είναι ευπρόσδεκτη και την θέλω γιατί θα με βοηθήσει να βελτιώσω κάποια πράγματα που ακόμα δεν βλέπω. Αυτό που έχω γενικά στο μυαλό μου είναι ότι δεν ταιριάζουμε όλοι με όλους και το ίδιο ισχύει και για τα βιβλία μας.

7) Θα θέλαμε να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.

Γεννήθηκα και ζω στη Θεσσαλονίκη. Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στην Ψυχολογία (University of Sheffield) με μεταπτυχιακό στη συμβουλευτική ψυχολογία. Ταυτόχρονα πήρα και το πτυχίο μου στη Θεολογία (ΑΠΘ). Εδώ και τρία χρόνια έχω το δικό μου γραφείο στο κέντρο της πόλης. Εκτός από τη συγγραφή, μου αρέσει πολύ η μουσική και η φωτογραφία. Όταν δεν βλέπω θεραπευόμενους ή δεν γράφω θα είμαι σπίτι να βλέπω Netflix. Μ’ αρέσει πολύ το φανταστικό και η μαγεία σε σειρές και σε ταινίες και είναι κάτι που θα δείτε κάποια στιγμή και σε επόμενο βιβλίο- η Ωραία Κοιμωμένη παρόλο που έχει μέσα λίγη κλασσική μαγεία, δεν ανήκει στον τομέα του fantasy.

8) Πείτε μας ποιο είναι το motto σας;

Create your myth που είναι και το όνομα του γραφείο μου. Πιστεύω ότι κάθε άνθρωπος έχει έναν μύθο, μία ιστορία με ένα βαθύτερο νόημα. Ο καθένας μας μπορεί να τον φτιάξει και του αξίζει να τον ζήσει!

9) Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Ετοιμάζονται πολλά και διάφορα! Έχουμε ένα χιουμοριστικό βιβλίο που έχει μερικούς μήνες που το ξεκίνησα και εξαιτίας του έβαλα στην άκρη το fantasy που αναφέραμε πιο πάνω. Εκτός αυτού γράφω κι ένα βιβλίο για την ψυχολογία που ελπίζω να είναι έτοιμο μέσα στο χρόνο. Όμως, στο μυαλό μου οι φίλες της Ωραίας Κοιμωμένη κάνουν διαμαρτυρία γιατί θέλουν να μάθει ο κόσμος και τις προσωπικές τους περιπέτειες. Οπότε κάποια στιγμή θα με τουμπάρουν και θα γράψω και γι’ αυτές.


10) Πείτε μας δύο αγαπημένους σας Έλληνες συγγραφείς και δύο αγαπημένα σας βιβλία που διαβάσατε τώρα τελευταία.

 Από τους πρώτους Έλληνες που διάβασα ήταν η Έλενα Ακρίτα. Την αγαπώ, τη θαυμάζω και την θεωρώ εξαιρετική συγγραφέα- και στα χιουμοριστικά, αλλά και στο αστυνομικό. Η άλλη αγαπημένη συγγραφέας, αλλά και αγαπημένη φίλη είναι η Ελένη Δαφνίδη. Μάλλον το ΄χει τ’ όνομα. Τη γνώρισα αρχικά σαν αναγνώστης και πραγματικά μ’ εχει κάνει να κλαίω από τα γέλια. Και μετά τη γνώρισα σαν άνθρωπο και έχω την τιμή να είμαι φίλος της. Ένα βιβλίο που διάβασα πριν λίγο καιρό και μ’ ενθουσίασε είναι το «Οι Φόνοι της Κίσσας». Με ενθουσίασε με την ευρηματικότητά και το σασπένς του. Και παρότι διάβασα το καλοκαίρι το «Τα εν οίκω εν δήμω» του Ζάχου Χατζηφωτίου έγινε ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις, θα θέλαμε να μας πείτε πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Το βιβλίο μου μπορείτε να το βρείτε στα μεγάλα βιβλιοπωλείο όπως Ιανός, Πολιτεία και Public, αλλά και σε μικρότερα κατόπιν παραγγελίας. Σε όσους αρέσουν οι διαδικτυακές αγορές μπορούν να το βρουν και στο site του εκδοτικού.
Προσωπικά μπορεί κάποιος να με βρει στο Instagram @klearhosks (#iekdikisitisoreaskoimomenis) ενώ για τα επαγγελματικά μου νέα μπορεί να μπει στη σελίδα του γραφείου μου www.createyourmyth.gr.

Σας ευχαριστώ πολύ! 


Και εμείς ευχαριστούμε !


Περισσότερα για το βιβλίο «Η Εκδίκηση της Ωραίας Κοιμωμένης»  μπορείτε  να διαβάσετε εδώ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ

10+1 ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟ-ΠΡΟΤΑΣΗ -Ο Μέγας ΜελοΜακάρων που μελοΚαμάρωνε 🎄🎅