ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ.ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΦΡΑΓΚΙΑΔΟΥΛΑΚΗ για το βιβλίο της «ΤΟ ΠΟΡΤΑΙΤΟ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα του βιβλίου «ΤΟ ΠΟΡΤΑΙΤΟ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ, την κύρια ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΦΡΑΓΚΙΑΔΟΥΛΑΚΗ.


Κα ΦΡΑΓΚΙΑΔΟΥΛΑΚΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας.



1) Καταρχάς θα ήθελα να μας μιλήσετε για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα. Πώς και πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την συγγραφή;

Σας ευχαριστώ με τη σειρά μου για την πρόσκληση. Όπως έχω ξαναπεί ήταν μια ακαριαία απόφαση, όταν σε μια νύχτα μόνο εμπνεύστηκα την υπόθεση του πρώτου μου βιβλίου με αφορμή έναν πίνακα ζωγραφικής. Το βιβλίο, ένα ψυχογραφικό μυθιστόρημα, κυκλοφόρησε το 2016 με τίτλο, το Ραντεβού. Το εξώφυλλο κοσμεί το συγκεκριμένο έργο τέχνης, ένα ζευγάρι σε εναγκαλισμό του Αυστριακού εικαστικού Έγκον Σίλε. Το 2017 ακολούθησε μια πρωτότυπη ερωτική νουβέλα, η Κερασία και φτάσαμε στο 2019 με την έκδοση του τρίτου μου βιβλίου, του Πορτραίτου. 

2) Συστήστε μας με  λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΤΟ ΠΟΡΤΑΙΤΟ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;

Ξεκίνησα να το γράφω πριν τρία χρόνια. Η συγγραφή κράτησε λιγότερο από ένα χρόνο, κι άλλον ένα χρόνο περίπου, οι διορθώσεις και η επιμέλεια. Είναι ένα αρκετά μεγάλο βιβλίο, με κοινωνικές και λαογραφικές προεκτάσεις, με όγκο σελίδων και ιστοριών που χρειάστηκε να περαστούν ξανά και ξανά ώστε το αποτέλεσμα να φτάσει όσο το δυνατόν πιο άρτιο στα χέρια του αναγνώστη. Πρόκειται για έναν συνδυασμό μυθοπλασίας και πραγματικότητας όπως έφτασε σε μένα μέσα από αληθινές αφηγήσεις. Διαδραματίζεται στην Κρήτη και το Παρίσι.

3)Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό το βιβλίο; Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία;

Η ιδιαιτερότητά του είναι αυτό το μείγμα από μνήμες ιστορικές και οικείες σε όλους μας, με μια σύγχρονη και ατμοσφαιρική πλοκή. Τα δυνατά του στοιχεία θα έλεγα πως είναι ασφαλώς η υπόθεση που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, η γραφή που ζωντανεύει γνώριμες εικόνες, και κυρίως η οπτική ενός παιδιού πάνω σε πράγματα που σημάδεψαν το παρελθόν μας, όπως είναι η κατοχή, η πείνα, ο ξενιτεμός. Επιπλέον το δίπολο πόλεμος-έρωτας του προσδίδει την μυθιστορηματική του ταυτότητα.

4)Πείτε μας λίγα λόγια για το πως σας ήρθε η έμπνευση για αυτή την ιστορία. Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.

Η επιθυμία μου ήταν να διασωθούν οι αναμνήσεις του πατέρα μου και έψαχνα να βρω έναν τρόπο να τις εντάξω σε μια μυθοπλασία, γεγονός που δεν ήταν τόσο εύκολο ως εγχείρημα. Ίσως και αποτρεπτικό, δεδομένου του όγκου του υλικού. Όμως με επιμονή και πείσμα κατόρθωσα να ολοκληρώσω αυτό το βιβλίο-στοίχημα για μένα. Το μήνυμα είναι σαφές και αναγράφεται και στο οπισθόφυλλο: ο άνθρωπος είναι εν δυνάμει μετανάστης. Καμία νέα πατρίδα, όσο όμορφη κι αν είναι, και κανένας πόλεμος, όσο άγριος, δε μπορεί να ξεριζώσει από μέσα του όλα εκείνα που έχει αγαπήσει.

5)Πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε;

Αυτός ήταν από την πρώτη στιγμή ο τίτλος και παρόλο που έγιναν σκέψεις να συμπληρωθεί, ώστε να μην είναι μονολεκτικός τελικά επικράτησε η λιτότητα.


6)Το βιβλίο σας έχει ένα ιδιαίτερο εξώφυλλο. Μιλήστε μας για αυτό, τίνος ιδέα ήταν να μπει αυτή η φωτογραφία και τι σημαίνει για εσάς.

Ήθελα εξ αρχής να μπει η συγκεκριμένη φωτογραφία στο εξώφυλλο, γιατί πρόκειται για οικογενειακό κειμήλιο. Είναι η γιαγιά μου που πέθανε πολύ νέα και το μωρό στην αγκαλιά της είναι ο πατέρας μου. Έχει μεγάλη συναισθηματική αξία για μένα κι αυτοί που θα διαβάσουν το βιβλίο θα καταλάβουν εύκολα το γιατί. Μια λεπτομέρεια μόνο, το πορτραίτο της γιαγιάς μου με ακολουθούσε σε όλες τις περιπλανήσεις της ζωής μου. Χωρίς να την έχω ποτέ γνωρίσει, ήταν εκεί, στο σπίτι μας, στα μάτια του πατέρα μου και στα δικά μου.

7)Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς. Ποιο νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις;

Δεν είμαι σε θέση να ξέρω για τους άλλους. Οπότε θα μιλήσω για τον εαυτό μου. Εγώ γράφω για να μοιραστώ. Το μέλημά μου δεν είναι να εντυπωσιάσω με βερμπαλισμούς και γνώσεις αλλά να επικοινωνήσω το συναίσθημά μου. Όλα βεβαίως χρειάζονται στο πολυπόθητο πακέτο, όμως για έναν μυθιστοριογράφο, το πιο σημαντικό είναι να καταφέρει να συγκινήσει το κοινό του, να δημιουργήσει έντονες εικόνες, να κάνει τον αναγνώστη να ταυτιστεί και να ταξιδέψει. 

8)Τι σκέφτεστε όταν σας ασκούν αρνητική κριτική για το βιβλίο σας (μπορεί να μην συμβαίνει αυτό, η ερώτηση είναι υποθετική) και πώς αντιδράτε;

Δε θα επαναλάβω τα κλισέ περί καλοπροαίρετης κριτικής που μας κάνει καλύτερους. Θα πω ότι σε κανέναν δεν αρέσει η κακή κριτική, από την άλλη όμως ο δημιουργός εφόσον εκτίθεται πρέπει να έχει εκ των προτέρων αποδεχτεί το γεγονός ότι δεν αρέσουν όλα σε όλους. Προσωπικά ευχαριστώ όσους με έκριναν, γιατί με έκαναν να πεισμώσω.

9)Ποια σειρά ή φράση θα θέλατε να υπογραμμίσει κάποιος που διάβασε το βιβλίο σας και γιατί;

Υπάρχουν πολλές φράσεις που θα μπορούσα να πω. Μια απ' αυτές είναι: «κάθε γραφή χρειάζεται αμέτρητες αναγνώσεις. Προσπέρασε την πρώτη. Προχώρησε στη δεύτερη και συνέχισε να διαβάζεις. Η ψυχή ξεκινά το ταξίδι της αναλφάβητη. Με κάθε ανάγνωση μαθαίνει.»
Χρειάζεται να εξηγήσω γιατί; Αν δε μάθεις να σβήνεις και να γράφεις από την αρχή δεν έχεις ελπίδα. 

10)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Υπάρχει μια συλλογή με διηγήματα στα σκαριά, όμως είναι πολύ νωρίς ακόμα να προγραμματίσω οτιδήποτε. Υπάρχει σκέψη και για κάτι νέο, που δεν το έχω ξανακάνει αλλά όλα αυτά είναι υπό το πρίσμα της υπόθεσης ακόμα.

11)Εσείς διαβάζετε βιβλία στον ελεύθερο χρόνο σας? Ποια είναι τα αγαπημένα σας βιβλία και ποιοι συγγραφείς.

Προσπαθώ να διαβάζω ναι. Ελληνικά και ξένα καθώς και ποίηση. Το αγαπημένο μου βιβλίο... χμ, θα έλεγα η Τζέην Έυρ, γιατί μου κράτησε ατέλειωτες ώρες συντροφιά στα παιδικά μου χρόνια, αφού το διάβασα δεκάδες φορές. Μεγαλώνοντας γνώρισα μέσα από τα βιβλία τους πολλούς συγγραφείς, κλασικούς και σύγχρονους, και κάτι μου έδωσε ο καθένας τους, κάτι κέρδισα, κυρίως στον τρόπο που σκέφτομαι κι έπειτα που γράφω.

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο

Ευχαριστώ κι εγώ για τη φιλοξενία. Εμένα μπορείτε εύκολα να με βρείτε με το όνομά μου στο Facebook και ως @afroui στο Twitter. Το βιβλίο υπάρχει ή μπορεί να ζητηθεί σε όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία αλλά και στον εκδοτικό μου οίκο: εκδόσεις Πνοή, τηλ. 210 2230206

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ

10+1 ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟ-ΠΡΟΤΑΣΗ -Ο Μέγας ΜελοΜακάρων που μελοΚαμάρωνε 🎄🎅