ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ.ΜΙΧΑΗΛ ΜΙΧΑΛΙΟ για το βιβλίο του «ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΖΩΕΣ» από την LIBRON ΕΚΔΟΤΙΚΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε το συγγραφέα του βιβλίου «ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΖΩΕΣ», τον κύριο ΜΙΧΑΗΛ ΜΙΧΑΛΙΟ, το βιβλίο εκδόθηκε από την LIBRON ΕΚΔΟΤΙΚΗ.



 Κε ΜΙΧΑΛΙΕ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας. 

1) Κατ’ αρχάς, θα ήθελα να μας μιλήσετε για εσάς για να σας γνωρίσουμε καλύτερα. Πώς και πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την συγγραφή; 

Είμαι φιλόλογος και ζω στην Αθήνα. Με τη συγγραφή ασχολήθηκα όψιμα, γεγονός που με θλίβει, γιατί νιώθω πως, σε συνδυασμό με τους περισπασμούς της δουλειάς μου, δε θα προλάβω να γράψω όσα έχω στο νου μου. Παράλληλα, λοξοδρόμησα και στη συγγραφή θεατρικών έργων και πρόσφατα είχα τη χαρά να απολαύσω ν’ ανεβαίνει το πρώτο μου έργο («Δείπνο θανάτου»). Ξεκίνησα ψαχουλευτά, εκ των ενόντων, κι όπου μ’ έβγαζε. Μου άρεσαν αυτά που έγραψα κι έτσι αποφάσισα να τα υποβάλω και στην κρίση των αναγνωστών. 

2) Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΖΩΕΣ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε; 

Πραγματεύεται τις ζωές τεσσάρων διαφορετικών χαρακτήρων με σκηνικό ένα νεκροταφείο. Στην αρχή κινούνται παράλληλα, σιγά σιγά συγκλίνουν και, στο τέλος, θα διασταυρωθούν. Αν και το φόντο είναι μακάβριο, το έργο δεν αποπνέει καθόλου τέτοιον αέρα. Το αντίθετο, πιστεύω πως σκορπίζει χαμόγελα. Σε κάποια σημεία, ολισθαίνει με εκλαϊκευτικό και λογοτεχνικό τρόπο στη φιλοσοφία της ζωής και του θανάτου, αλλά, στην πλειονότητα, με χιουμοριστική προσέγγιση. Όσον αφορά την εκδοτική του διαδρομή, το κείμενο υποβλήθηκε πριν από τρία χρόνια με δύο ιστορίες. Ύστερα από υπόδειξη των εκδοτών, ενσωματώθηκε και μια τρίτη ιστορία. Υπολογίζω πως η ολοκλήρωσή του, ως σύνθεση, μου πήρε πάνω κάτω ένα χρόνο. 

3) Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ’ αυτό το βιβλίο; Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία

Ο αναγνώστης θα διαβάσει μια ευρηματική, πολυεπίπεδη ιστορία με ιδιαίτερο ύφος και στίγμα. Προσωπικά, θα ξεχώριζα τη γλώσσα, την αφηγηματική ποικιλία, την πολύπτυχη εξέλιξη και την πρωτοτυπία της ιστορίας. 

4) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας; 

Ήδη εκπέμπω το βασικό μήνυμα από τον τίτλο. Όλοι έχουμε «υπόγειες ζωές». Ωστόσο, αν είχα ένα προσωπικό συγγραφικό «μανιφέστο», πρόθεσή μου δεν είναι να κηρύξω ούτε να κατηχήσω. Θα προτιμούσα ο κάθε αναγνώστης να νοηματοδοτεί ο ίδιος, να αποκωδικοποιεί αυτός τα σημαινόμενα. 

5) Πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου; Υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε

Επιλέχθηκε σε συνεργασία με τους εκδότες. Στην αρχική του μορφή, με τους τρεις πρωταγωνιστές, είχε τον τίτλο «Οδυσσέως νέκυια». Μετά την προσθήκη της τέταρτης ηρωίδας, έγινε «Σκιές και νιφάδες». Επειδή και στις δύο περιπτώσεις έμενε κάποιος ήρωας έξω από την «ομπρέλα» του τίτλου, καταλήξαμε στο «Υπόγειες ζωές», που συμπυκνώνει όλες τις πτυχές του έργου. 

6) Πείτε μας πώς προέκυψε η συνεργασία σας με την LIBRON ΕΚΔΟΤΙΚΗ για την έκδοση του βιβλίου σας. 

Δια της βασιλικής οδού. Έθεσα υπόψη του εκδοτικού οίκου δύο έργα («Το απάγκιο», «Υπόγειες ζωές»), έτυχαν της επιδοκιμασίας των εκδοτών και, μετά, και τα δύο πήραν τον δρόμο τους. Νιώθω πολύ τυχερός, όχι μόνο γιατί δρομολογήθηκαν τα έργα μου, αλλά, κυρίως, γιατί οι εκδότες αγκάλιασαν, έβαλαν την ψυχή τους και στα δύο βιβλία. Υπήρχαν πολλές στιγμές που αισθανόμουν πως τα γράψαμε μαζί. 




7) Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς. Ποιο νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις; 

Θα σας παραθέσω τα δικά μου κριτήρια, γιατί κάθε αναγνώστης θεσπίζει τα δικά του. Ιεραρχικά, ηδυγλωσσία, αφηγηματική πρωτοτυπία, ενδιαφέρουσα ιστορία. Προσωπικά, και ως αναγνώστης και ως συγγραφέας, δίνω προτεραιότητα στη γλώσσα. Δυστυχώς, πολλοί συγγραφείς παραβλέπουν τη σημασία του όρου «λογοτεχνία». Τέχνη του λόγου. Όλοι μπορούν να γράψουν για ένα γεγονός που παρακολουθούν από κοινού. Πόσοι όμως θα κάνουν τέχνη; Για μένα, πολλοί μεν οι αυτό-κλητοι, ολίγοι δε οι εκλεκτοί.

 8)Τι σκέφτεστε όταν σας ασκούν αρνητική κριτική για το βιβλίο σας (μπορεί να μην συμβαίνει αυτό, η ερώτηση είναι υποθετική) και πως αντιδράτε; 

Ειλικρινά, έχω την αγαθή τύχη να μην έχω υποστεί καμία αρνητική κριτική για το πρώτο μου βιβλίο («Το απάγκιο»). Παρά μόνο κάποιες ελάχιστες ενστάσεις για το ανατρεπτικό τέλος. Γενικότερα, επειδή είμαι θιασώτης της θεωρίας της αναγνωστικής ανταπόκρισης, θεωρώ κάθε κριτική σεβαστή. Αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο της βιοθεωρίας μου, ότι το γούστο είναι το πιο υποκειμενικό πράγμα στον κόσμο. Κάθε αναγνώστης έχει διαφορετικές προσλαμβάνουσες, δικά του φίλτρα. Κατά συνέπεια, να στεναχωριέσαι για αρνητικές κριτικές, δείχνει άγνοια της πραγματικότητας, της ζωής/ 

9) Ποια σειρά ή φράση θα θέλατε να υπογραμμίσει κάποιος διάβασε το βιβλίο σας και γιατί;

Αν απαντούσα, θα παραβίαζα το σεβασμό μου στον αναγνώστη. Δεν μπορώ να υπαγορεύσω σε κανέναν τι του αρέσει. Ας υπογραμμίσει ο καθένας όποια φράση χορδίζει την καρδιά του, όποιο κομμάτι ανταποκρίνεται στην ιδιοσυστασία του. 

10) Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Έχω στα σκαριά την τρίτη μου νουβέλα και βρίσκομαι σε συζητήσεις για ένα δεύτερο κύκλο παραστάσεων για το θεατρικό μου έργο. Στο συρτάρι μου, όμως, υπάρχουν άλλες δυο ημιτελείς νουβέλες και πολύ περισσότερα θεατρικά έργα. 

11) Γιατί πιστεύετε πως πρέπει να διαβάζουμε βιβλία;

Γιατί είναι το φτηνότερο και το καλύτερο διαβατήριο για ταξίδια της ψυχής και του μυαλού. Το μαγικό χαλί για νέους κόσμους και περιπέτειες. Για να βρούμε πρότυπα ανθρώπων και μοντέλα ζωής. Για την προσωπική μας «κάθαρση», όπως έλεγαν οι αρχαίοι. 

12) Πείτε μας αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς. 

Όλα του Καζαντζάκη και του Όσκαρ Ουάιλντ. 

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις, θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας. 

Το βιβλίο μπορείτε να το προμηθευτείτε σ’ όλα τα γνωστά βιβλιοπωλεία, αλλά και διαδικτυακά, κατόπιν παραγγελίας. Εμένα, μπορείτε να με συναντήσετε δια ζώσης στις παρουσιάσεις του βιβλίου ή με τη μεσολάβηση του εκδοτικού οίκου. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη φιλοξενία και την ευκαιρία να συστηθώ στο κοινό.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ

10+1 ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟ-ΠΡΟΤΑΣΗ -Ο Μέγας ΜελοΜακάρων που μελοΚαμάρωνε 🎄🎅