ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ.ΚΙΝΑΛΟΠΟΥΛΟ ΣΤΑΥΡΙΑΝΟ για το βιβλίο του «Παλέρμο» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

Καλημέρα σας! Σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τoν συγγραφέα
του βιβλίου «ΠΑΛΕΡΜΟ», τον κύριο ΚΙΝΑΛΟΠΟΥΛΟ ΣΤΑΥΡΙΑΝΟ.




Κε Κιναλόπουλε, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας καλύτερα.

Η χαρά δική μου. Ελπίζω να με γνωρίσω κι εγώ καλύτερα!

1) Καταρχάς, θα θέλαμε να μας μιλήσετε για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα. Πώς και πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή;

Οι άνθρωποι όταν με γνωρίζουν καλύτερα, φοβούνται και αποχωρούν με πλάγια, καβουρίσια
βήματα. Και επειδή είναι μόλις η πρώτη σας ερώτηση, απαντώ απλώς πως η συγγραφή ήρθε στη ζωή μου ταυτοχρόνως με τη γραφή. Όσο κι αν έψαξα το πώς και το γιατί, καταλήγω πάντοτε στο ότι αποτελεί την ευκολία μου. Την ευκολοδιάβατη διέξοδο όταν ο Κέρβερος της έκφρασής μου θέλει να βγει βραδινή βόλτα για κακά του!

2) Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «Παλέρμο». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;

Μια οικογένεια παίζει το γνωστό παιχνίδι χαρτιών «Έπεσε η νύχτα στο Παλέρμο». Την ώρα που κλείνουν τα μάτια, για να γίνει ο φόνος του παιχνιδιού, γίνεται ένας πραγματικός φόνος. Έχω να σας πω ότι από τότε που ξεκίνησα να το γράφω, το 2014 δηλαδή, φοβάμαι να παίξω «Παλέρμο»!
Μου πήρε περίπου δύο χρόνια η έρευνα (αρχαιο-ελληνική, θρησκευτική, μυθολογική, αστρολογική,φιλοσοφική, ψυχολογική, εγκληματολογική, γλώσσας του σώματος, γεωγραφική, περί ιστορίας της μαφίας κ.τ.λ) και άλλα δύο χρόνια η γραφή. Τώρα που το σκέφτομαι, μου φαίνεται βουνό. Με τα δίκια της ήθελε να με χωρίσει η κοπέλα μου…την απατούσα κάθε βράδυ με τη συγγραφή!

3) Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ’ αυτό το βιβλίο; Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία;

Δυνατά στοιχεία; Μμμμ…τα εξής τρία:

α) Αυτό που σημείωσε ο Πάνος Κοκκινόπουλος στο εξώφυλλο του βιβλίου. Ότι η ατμόσφαιραφέρει κάτι από Agatha Christie.
β) Το ότι αποτελεί μια παράδοξη μύξη ειδών η οποία δεν μπορεί να κατηγοριοποιηθεί. Είναι
αστυνομικό δράμα, με θεατρική ατμόσφαιρα, κινηματογραφικούς διαλόγους και ποιητικές
παρενθέσεις, το οποίο πατάει πάνω στη μυθολογία-θρησκεία-αστρολογία και την επιστήμη τηςγλώσσας του σώματος.
γ) Η εξαιρετικά απλή, έως και παιδική, ιδέα στηρίζεται σε ένα απλό, έως και παιδικό, παιχνίδι που έχουμε παίξει όλοι.
Φυσικά, αυτά τα στοιχεία μπορεί να ακουστούν αρνητικά σε κάποιον. Τώρα όσον αφορά στο τι ιδιαίτερο θα διαβάσετε, μάλλον το όνομα του συγγραφέα. Παραείναι μεγάλο και δύσκολο! Γι αυτό φροντίζω πάντα οι τίτλοι μου να αποτελούνται από μια λέξη!

4) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας;

Η επιπόλαια πράξη του ενός, οδηγεί σε ντόμινο καταστάσεων που γκρεμίζει ψυχές αθώων.

5) Πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου; Υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε;

Όχι, ήταν εξ αρχής αυτός. Όλα κινούνται γύρω από το συγκεκριμένο παιχνίδι και έχουν ως βάση τους την πόλη της μαφίας, το Παλέρμο. Παρότι το έργο διαδραματίζεται στον Όλυμπο(!)
Παρανοϊκό; Σας είπα, ο κόσμος μόλις με γνωρίζει καλύτερα…φεύγει!




6) Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται
καινούργιοι συγγραφείς. Ποιο νομίζετε ότι είναι το “πακέτο” που πρέπει να διαθέτει ένας
συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις;

Τελικώς, ένα και μόνο χαρακτηριστικό. Τιμιότητα. Τίμιες προθέσεις, τίμιες υποσχέσεις. Μην
κοροϊδέψεις τον αναγνώστη. Θα κάνει το βιβλίο προσάναμμα για το τζάκι.

7) Τι σκέφτεστε όταν σας ασκούν αρνητική κριτική για το βιβλίο σας (μπορεί να μη συμβαίνει αυτό, η ερώτηση είναι υποθετική) και πώς αντιδράτε;

Ω! Συνήθεια πια. Κυρίως το έχω βιώσει ως ηθοποιός. Οι αρνητικές κριτικές που άκουγα είχαν γίνει βαριοί χαλκάδες στα αυτιά. Στην αρχή ήθελα να λουφάξω στη γωνιά μου. Τώρα τις επιζητώ με σθένος. Κατάλαβα ότι η κριτική, πρώτον προδίδει τον χαρακτήρα αυτού που την ασκεί και δεύτερον είναι η μόνη οδός προς την καλλιτεχνική και ανθρώπινη εξέλιξη. Δύσκολη ανηφόρα αλλά η μόνη οδός.

8) Ποια σειρά ή φράση θα θέλατε να υπογραμμίσει κάποιος που διάβασε το βιβλίο σας και γιατί;

Το όνομα μου. Δύσκολο, πολύ! Μμμ…θα έλεγα μια παράγραφο για τη φιλία. Μια σχέση που μεαπασχολεί. Επιτρέψτε μου να την αντιγράψω.
«Η σύγχρονη φιλία μοιάζει ελλειμματική, χάνοντας τη δομή συναισθηματικής έντασης που είχε στην αρχαία κοινωνία. Στη σύγχρονη δήθεν φιλία, οι δήθεν φίλοι δημιουργούν μία φτηνή τελετουργία με συνεννοημένα αστεία και γέλια, βλακώδεις χειρονομίες, παρατσούκλια, χώρους και ημέρες προτίμησης. Πρόκειται για συμφέρουσα παρέα και όχι για ιερή εμπιστοσύνη». 

9) Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Ως συγγραφέας, παρουσιάσεις. Το μυαλό δεν είναι έτοιμο για νέα γέννα. Τα μικρά φαιά μου
κύτταρα έχουν ανάγκη από μια αιώρα κρεμασμένη σε φοινικόδεντρα της Χαβάης να πίνουν πίνα κολάντα με φέτα ανανά! Ταυτοχρόνως όμως μουρμουρίζουν για το επόμενο έγκλημα που έρχεται.
Ένα έγκλημα στον ποταμό Έβρο το οποίο αποκαλύπτεται στις τελευταίες σελίδες του Παλέρμο…

10) Γιατί πιστεύετε πως πρέπει να διαβάζουμε;

Ας μην μπω στα κλισέ της πνευματικής καλλιέργειας, της φαντασίας, της συντροφιάς κ.τ.λ. Θα πω ότι επιστημονικώς έχει αποδειχτεί πως το διάβασμα βοηθάει να διατηρείται η διαύγεια, η κινητικότητα και η νεανικότητα του εγκεφάλου. Διάβασμα ίσον μπότοξ του νου!

11)Πείτε μας αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς.

Δε θα αναφέρω βιβλία αλλά τα τρία φιλαράκια μου που προσπαθώ συνεχώς να κλέβω. Την
κολλητή μου, Άγκαθα, που με αφήνει να κλέβω καρπούς από το ατμοσφαιρόδεντρό της. Τον
φίλτατο Αντόν Τσέχοφ που μου υπενθυμίζει πως το καλό φαγητό χρειάζεται οικονομία γεύσεων και μυρωδιών χωρίς περιττές σάλτες. Ο πλατωνικός μου έρωτας, Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, που κάθε συνταγή του βασίζεται στην ψυχοσύνθεση της πρώτης ύλης. Αυτοί μου δίνουν τροφή. Και στο τέλος κάθε βιβλίου μου, πρώτα με αυτούς δειπνώ και ξημεροβραδιάζομαι, ακούγοντας τις συμβουλές τους. Ιερή φιλία!

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις, θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για ακόμα μία φορά και να μας πείτε πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Ψάχνοντας με το -δύσκολο- ονοματεπώνυμο μου, με βρίσκετε σε Facebook και Instagram. Ας εκμεταλλευτούμε τη δύναμη των κοινωνικών μέσων και ελάτε να ανταλλάξουμε απόψεις περί μυστηρίου και εγκλημάτων. Το βιβλίο κυκλοφορεί ελεύθερο και ανεξέλεγκτο σε βιβλιοπωλεία και e-shop.
Ελπίζω να μη μαντέψετε ποιος κρατά το χαρτί του δολοφόνου! Η νύχτα έπεσε στο Παλέρμο…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ

10+1 ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟ-ΠΡΟΤΑΣΗ -Ο Μέγας ΜελοΜακάρων που μελοΚαμάρωνε 🎄🎅