ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗ ΠΑΛΑΒΟΥΖΗ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ

Σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τον συγγραφέα Μανώλη Παλαβούζη και το 2ο βιβλίο του, το δεύτερο και τελευταίο μέρος της διλογίας βιολογικού τρόμου με τίτλο "Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ" που εκδόθηκε από τις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή .

Κε Μανώλη Παλαβούζη καλημέρα, σας ευχαριστούμε πολύ που σας έχουμε για ακόμα μια φορά μαζί μας, στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK.



 1) Το βιβλίο σας "Ο Τέταρτος Καβαλάρης - Ο Όλεθρος" είναι το Β' μέρος μιας διλογίας. Πείτε μας λίγα λόγια για αυτό. Φυσικά, όσοι διάβασαν το πρώτο μέρος "Ο Τέταρτος Καβαλάρης - Η Επώαση" γνωρίζουν το στόρι, αλλά περιμένουν να ακούσουν από εσάς λίγα λόγια και για το δεύτερο μέρος, την εξέλιξη της ιστορίας και το τέλος της. 

Καλημέρα κι από εμένα, και σας ευχαριστώ που για ακόμα μια φορά βρίσκομαι φιλοξενούμενος στην ενδιαφέρουσα παρέα σας. Ο Τέταρτος Καβαλάρης, είναι μια διλογία φαντασίας, με έντονα τα στοιχεία του βιολογικού τρόμου. Η θεματική της καλύπτει την γέννηση και την εξάπλωση της μεσαιωνικής πανδημίας της πανώλης, τόσο στην μεσαιωνική εποχή των μέσων του 14ου αιώνα, όσο και κατά τη σύγχρονη εποχή και όσα συνεπάγονται με αυτή την νέα οπτική. Η διλογία ουσιαστικά, είναι μια διήγηση της εξάπλωσης της πανδημίας, κυρίως όμως από το πρίσμα των ηρώων, του καθενός από αυτούς, οι οποίοι προσπαθούν να επιβιώσουν, να βάλουν φρένο στην εξάπλωση, ή τουλάχιστον να συνεχίσουν να έχουν μια όσο το δυνατόν πιο φυσιολογική καθημερινότητα σε έναν κόσμο που αργοπεθαίνει. Για όσους έχουν διαβάσει ήδη το πρώτο μέρος, είναι νομίζω εύκολο να προβλέψουν ότι στο δεύτερο και τελευταίο μέρος, έρχεται η κορύφωση της εξάπλωσης, η κορύφωση της πανδημίας, η κατάρρευση όλων των συστημάτων που απαρτίζουν τον κόσμο μας. Χωρίς να θέλω να πω περισσότερα από όσα πρέπει, θα σχολιάσω μόνο ότι το τέλος είναι γλυκόπικρο, σαν το Game of Thrones ένα πράγμα…(γέλιο). Αλλά ελπιδοφόρο.

 2) Θα ήθελα να μας πείτε, αφού συνδέσετε το νέο σας βιβλίο με το παλιό, ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να στείλετε στο αναγνωστικό σας κοινό με τον "Τέταρτο Καβαλάρη", μια μυθοπλασία που όλοι ευχόμαστε να μη συμβεί ποτέ ξανά.

 Ο Όλεθρος, έρχεται και δένει με το πρώτο μέρος, την Επώαση. Είναι η συνέχεια της υπόθεσης, η συνέχεια στην ψυχοσύνθεση των ηρώων, η συνέχιση των προσπαθειών για τον περιορισμό της ασθένειας που συνεχίζει να σκοτώνει ασταμάτητα, να εξαπλώνεται σε νέες χώρες και ηπείρους. Όμως τώρα στο δεύτερο μέρος, βλέπουμε αυτό που ίσως είναι ακόμα πιο επικίνδυνο για τον κόσμο μας, την αρπακτικότητα που ίσως κρύβεται μέσα μας, την πλεονεξία, που σε τέτοιες περιπτώσεις αναδύεται στην επιφάνεια. Και εδώ έρχεται το μήνυμα του βιβλίου. Ότι μόνο με επαγρύπνηση και ενότητα, υπάρχει πιθανότητα να προσπεράσουμε κάθε εμπόδιο που έρχεται ίσως από τον κόσμο των μικροοργανισμών, κυρίως όμως από ότι εμείς κρύβουμε μέσα μας.



 3) Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ’ αυτό το βιβλίο; Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία;

 Θα διαβάσετε για νεκρούς, για συγκρούσεις μέσα σε αστικό τοπίο, θα διαβάσετε για εκτελέσεις πολιτών, για καταπάτηση των δημοκρατικών ιδεωδών, θα διαβάσετε για πολεμικές αψιμαχίες στον κόσμο του μεσαίωνα, για πυρές νεκρών, και πολλά ακόμα. Νομίζω ότι τα δυνατά σημεία ενός βιβλίου τα βρίσκουν οι αληθινοί αναγνώστες, όμως μιας και ρωτάτε, αυτό που εγώ θεωρώ σημαντικό, είναι η γρήγορη ροή της ιστορίας, και η αληθοφάνεια στην εξέλιξη της υπόθεσης. Αυτό είναι και το πιο ανατριχιαστικό. 


4) Ποια σειρά ή φράση θα θέλατε να υπογραμμίσει κάποιος που διάβασε το βιβλίο σας και γιατί;

Χμ, δύσκολη ερώτηση, δεν έχω απάντηση. Ο καθένας θα βρει το δικό του κομμάτι που θα αποτυπωθεί στο πίσω μέρος του μυαλού του. Ανάλογα με τους δικούς του προβληματισμούς, τα δικά του θέλω. 

5) Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς. Ποιο νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις; 

Πράγματι, ο χώρος των εκδόσεων μας χαρίζει όλο και περισσότερα νέα ταλέντα. Σίγουρα δεν υπάρχει κάποιο πακέτο, κάποιο τουλάχιστον που να συνεπάγεται 100% επιτυχία. Απαραίτητα χαρακτηριστικά για έναν νέο συγγραφέα, θεωρώ πως είναι εκτός φυσικά από το πηγαίο ταλέντο, η ειλικρίνεια, το ήθος. Το ήθος είναι κάτι που αρέσει, κάτι που προσελκύει το κοινό. Και φυσικά, υπομονή, πολλή υπομονή, από τη στιγμή που γράφεις την πρώτη λέξη, μέχρι το στάδιο της προώθησης του βιβλίου.

6) Τι σκέφτεστε όταν σας ασκούν αρνητική κριτική για το βιβλίο σας (μπορεί να μη συμβαίνει αυτό, η ερώτηση είναι υποθετική) και πώς αντιδράτε;

 Δεν ξέρω αν είναι τετριμμένο, όμως δεν έχω δεχτεί αρνητική κριτική, κάτι που με χαροποιεί ιδιαίτερα. Όμως ευχαρίστως να απαντήσω. Έχω σκεφτεί ξέρετε αυτή την πιθανότητα της αρνητικής κριτικής όπως κάθε συγγραφέας νομίζω ότι κάνει. Πιστεύω πως υπάρχουν δύο κατηγορίες αρνητικής κριτικής. Η παραγωγική κριτική, και η μη παραγωγική. Η πρώτη γίνεται για να δηλώσει όντως τα σημεία που ο αναγνώστης θεωρεί αδύναμα, ή ότι θα ήθελε κάτι άλλο να διαβάσει, να αισθανθεί, οτιδήποτε. Υπάρχει και η αρνητική κριτική που έχω δει να γίνεται, ευτυχώς όχι σ’ εμένα, και γίνεται μόνο για να γίνει. Αυτή η κριτική δεν σε προβληματίζει, δεν σε βελτιώνει ως συγγραφέα. Αλλά η κριτική, ακόμα και η αρνητική, όταν γίνεται με στόχο ο αναγνώστης να δώσει νέες ιδέες στον συγγραφέα, να υπογραμμίσει κάτι που παρέλειψε, κάτι που δεν ανέπτυξε σωστά στο βιβλίο του, είναι και ο στόχος της κριτικής. Η βελτίωση του συγγραφέα, και αυτό είναι κάτι που προσωπικά επιζητώ. Για να γίνονται όλο και καλύτερα το ένα βιβλίο μετά το άλλο, να υπάρχει μια εξέλιξη. 


7) Μιλήστε για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα. Πώς και πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή; 

Λοιπόν, τι να πω; Είμαι περιβαλλοντολόγος, σπούδασα στη Μυτιλήνη στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, όπου πέρασα τα τέσσερα καλύτερα χρόνια της ζωής μου. Μένω και κατάγομαι από το Σουφλί, λατρεύω τις ξένες σειρές και ταινίες, θα σας έλεγα και για τα αγαπημένα μου βιβλία, αλλά θα τα πω σε επόμενη ερώτηση. Δεν ξέρω τι άλλο να πω, είμαι σχεδόν 25 χρονών, και ουσιαστικά δεν διαφέρω από οποιοδήποτε άλλο 25χρονο. Η συγγραφή ήρθε στη ζωή μου αναπάντεχα, αν και τελικά, έχω αρχίσει να πιστεύω ότι υπήρχε από πάντα κάπου κρυμμένη μέσα μου, και περίμενε. Τι εννοώ; Από πάντα διάβαζα βιβλία, κόμιξ στην αρχή, κλασική λογοτεχνία μετά, τα βιβλία που τώρα διαβάζω στη συνέχεια. Νομίζω αυτή η περίοδος από τα 11, 12 χρόνια, μέχρι και πρόσφατα, ήταν μια λανθάνουσα περίοδος, κατά την οποία μάζευα γνώσεις, μάζευα εικόνες, εμπειρίες, όλα εκείνα που υπάρχουν στα βιβλία της βιβλιοθήκης μου. Κάποια στιγμή, ήταν μάλλον λογική συνέχεια όλου αυτού, η λανθάνουσα περίοδος της βιβλιοανάγνωσης, έδωσε τη θέση της στην περίοδο της συγγραφής. Πολύ απλά, είπα πως θα δοκιμάσω κι εγώ να γράψω κάτι. Και αυτό το κάτι ήταν ο «Τέταρτος Καβαλάρης». Το βιβλίο άρχισε να γράφεται πριν από 2 χρόνια, όταν είχα μόλις ολοκληρώσεις τις στρατιωτικές μου υποχρεώσεις. Από τότε δεν έχω σταματήσει να γράφω, λίγο ή πολύ, σχεδόν κάθε μέρα. Κάτι που αν μπορώ, θα συνεχίσω να κάνω για πάντα.

 8) Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε; 

Συνεχίζοντας από την προηγούμενη ερώτηση λοιπόν, έχω αρκετά πράγματα γραμμένα, από διηγήματα μέχρι μυθιστορήματα, ολοκληρωμένα ή στα σκαριά, έτοιμα μόνο σαν ιδέες. Κάτι από αυτά θα δείτε τον επόμενο χρόνο. Είμαι σε αρχικό στάδιο ακόμα, όμως το επόμενο μυθιστόρημα θα έχει να κάνει με την κλιματική αλλαγή, με ένα θέμα που καίει και απασχολεί την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, και όπως δείχνουν τα πράγματα, σύντομα θα επηρεάζει κάθε πτυχή της ζωής μας. Αυτό το βιβλίο, αν καταφέρω φυσικά να το ολοκληρώσω πριν μου έρθει μια άλλη ιδέα και το αφήσω στην άκρη όπως κάνω αρκετά συχνά, θα είναι γεμάτο δράση, επιστημονικά δεδομένα, ιστορικά γεγονότα κάποιου προηγούμενου αιώνα, όπως ακριβώς γινόταν και στον Τέταρτο Καβαλάρη, μόνο που αντί για διλογία θα είναι ένα βιβλίο. Εκτός και αν έχω πάλι πολλά να πω. Και συνήθως έχω…(γέλιο). 

9) Πείτε μας ποιο είναι το motto σας. 

«Η γνώση είναι δύναμη». Η αγαπημένη μου φράση. Και τόσο μα τόσο αληθινή. Και επικίνδυνη. 

10) Πείτε μας αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς. 

Αγαπημένοι συγγραφείς πολλοί, αγαπημένα βιβλία ακόμα περισσότερα. Έχουμε και λέμε. Λατρεύω Μάρτιν και το Παιχνίδι του Στέμματος. Τόλκιν και τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Αυτά βρίσκονται, και θα βρίσκονται για πάντα στην προσωπική μου κορυφή της πυραμίδας των αγαπημένων βιβλίων. Από εκεί και πέρα, έχω διαβάσει σχεδόν τα πάντα από Αγκάθα Κρίστι, ότι υπάρχει στα ελληνικά από τον Βρετανό συγγραφέα Μπέρναρντ Κόρνγουελ, που είναι και ο αγαπημένος μου όσον αφορά τα ιστορικά μυθιστορήματα. Από εκεί και πέρα, Νταν Μπράουν, Στέφεν Κινγκ, με αγαπημένο το Κοράκι και το Θόλο. Είναι πολλά ακόμα, θέλω μερικές σελίδες για να τα γράψω, οπότε ας σταθούμε σ’ αυτά. 

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις, θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμα μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας

Θα ήθελα κι εγώ να σας ευχαριστήσω γι’ άλλη μια φορά, για αυτή την ενδιαφέρουσα κουβέντα μας, και ελπίζω, -είμαι σχεδόν σίγουρος- ότι θα τα ξαναπούμε. Για περισσότερες πληροφορίες, οι αναγνώστες μπορούν να με εντοπίσουν στην προσωπική μου σελίδα στο Facebook. Θα χαρώ να μιλήσω μαζί τους. https://www.facebook.com/manolispalavouzisauthor/?modal=admin_todo_tour

Σας ευχαριστώ και πάλι!!! 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ

10+1 ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟ-ΠΡΟΤΑΣΗ -Ο Μέγας ΜελοΜακάρων που μελοΚαμάρωνε 🎄🎅