ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΥΛΑ ΠΑΠΑΤΣΙΦΛΙΚΙΩΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΟΙΟΣ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ?

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε την συγγραφέα του παιδικού βιβλίου ΠΟΙΟΣ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ?
Κα ΠΑΠΑΤΣΙΦΛΙΚΙΩΤΗ , ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας καλύτερα. 



1)Έχετε ένα πλούσιο βιογραφικό, πείτε μας λίγα λόγια για εσάς και πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την συγγραφή βιβλίων, για παιδιά? Ήταν κάτι που το είχατε σαν σκέψη από παιδί?

 Η αγάπη μου για τα παιδιά με οδήγησαν στις επαγγελματικές μου διαδρομές, Σαν παιδαγωγός εκτιμώ και σέβομαι την παιδική λογοτεχνία, πιστεύω ότι είναι ίσος η πιο σημαντική μορφή της λογοτεχνίας γιατί απευθύνεται στα παιδιά. Τα τρία τελευταία χρόνια είμαι συνεργάτιδα της μεγαλύτερης εφημερίδας των Ελλήνων της Αυστραλίας «Νέος Κόσμος», όπου γράφω άρθρα σχετικά με τα παιδιά. Όταν πριν περίπου δύο χρόνο ετοίμαζα ένα άρθρο για τις παιδικές φοβίες σκέφτηκα ότι ο καλύτερος τρόπος για να περάσεις ένα μήνυμα στην ψυχούλα ενός παιδιού είναι μέσα από τον φανταστικό κόσμο του παραμυθιού. Έτσι ξεκίνησα με την συγγραφή του πρώτου μου βιβλίου το ταξίδι στον κόσμο της παιδικής λογοτεχνίας. Πολύ γρήγορα ήρθε το δεύτερο μου βιβλίο «Ποιος αξίζει να είναι Βασιλιάς;». Ακόμα και ένα παιδικό χαμόγελο να προκαλέσει το έργο μου νιώθω νικήτρια αυτής της προσπάθειας!



 2)Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας και για το πως σας ήρθε η έμπνευση για αυτή την ιστορία . 

Το παραμύθι μου «Ποιος αξίζει να είναι Βασιλιάς;», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ανάτυπο, έχει να κάνει με την ζωή σε ένα βασίλειο. Υπάρχει ένας βασιλιάς εγωιστής και καλοφαγάς, δεν επενδύει στην γνώση αλλά μόνο στον πλούτο. Θέλει να διώξει, μέσα από την συμπεριφορά του, τον φτωχικό λαό του που διαφέρει στο χρώμα του δέρματος από εκείνον. Στην άκρη του βασιλείου σε μια γωνιά ζει ο κακόμοιρος Θωμάς. Έχει μια μεγάλη ατυχία και μοιάζει με τον βασιλιά, στην μορφή, όχι την καρδιά και την ψυχή. Ένα βράδυ θα περάσει από εκεί μια μορφή μυστηριακή, μια μαγισσούλα μικρή και άτακτη πολύ. Θα αλλάξει τις δύο ζωές για να βοηθήσει τους κατοίκους του βασιλείου και να δώσει ένα μάθημα στον βασιλιά Φίλιππο. Τώρα αν το χρήμα θα αφήσει να αποκτήσει η πολιτεία έναν σωστό ηγέτη θα το μάθουν οι μικροί και μεγάλοι αναγνώστες στο τέλος της ιστορίας. Θα δοθεί επιτέλους η απάντηση στο ερώτημα του τίτλου «Ποιος αξίζει να είναι Βασιλιάς;»; Ξεκίνησα αυτή την ιστορία για να περάσω δημιουργικά κάποια ζεστά απογεύματα, στις καλοκαιρινές μου διακοπές. Η έμπνευσή είναι η καθημερινότητα. Έφτιαξα τους ήρωες και λόγω της Κρητικής μου καταγωγής άρχισα να καταγράφω τις ζωές και τα παθήματά τους μέσα από την μαντινάδα, δηλαδή ομοιοκατάληκτους στίχους. Φυσικά το τέλος το έγραψαν οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας, μέσα από τις αποφάσεις τους.

 3)Ποια μηνύματα θέλετε να περάσετε στα παιδιά που θα το διαβάσουν? 

Στην θέση του βασιλείου μπορούμε να βάλουμε τον κόσμο και τις ζωές μας. Αλήθεια ποιες αξίες θα πρέπει να έχει κάποιος για να γίνει βασιλιάς; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι το πρώτο μήνυμα του έργου. Επίσης αυτό που λέω σε κάθε παρουσίαση του βιβλίου στους μικρούς αναγνώστες είναι να μάθουν να εκτιμούν και να επιζητούν τον πλούτο της ψυχής, της καρδιάς και όχι της τσέπης.

 4)Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας? 

Το βιβλίο απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου μέχρι και των πρώτων τάξεων του δημοτικού. 



5)Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την συγγραφή βιβλίων, για παιδιά ?Ήταν κάτι που το είχατε σαν σκέψη από μικρό παιδί? 

Ήμουν πάντα λάτρεις των βιβλίων, αλλά ποτέ μου δεν φανταζόμουν ότι θα ακολουθούσα αυτό το μονοπάτι. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη έπαιξε ο αδερφός μου και η παρότρυνσή του να καταγράφω τις σκέψεις μου. Όσον αφορά την παιδική λογοτεχνία είναι μεγάλη τιμή και χαρά να ανήκεις σε αυτό τον κόσμο. Σαν παιδαγωγός και λάτρεις των παιδιών ήταν το επόμενο βήμα να εισχωρήσω στον κόσμο των παραμυθιών. Όταν έχεις σαν αποδέκτες του έργου σου τα παιδιά μπαίνει η λέξη μήνυμα στο χορό και έχεις να «αναμετρηθείς» με τον τρόπο που θα το περάσεις, πρέπει να το καταφέρεις όσο πιο αβίαστα γίνεται, μέσα από την διασκέδαση και να μην δημιουργήσεις άσχημα συναισθήματα στον αναγνώστη. Τα παιδιά είναι οι πιο αυστηροί κριτές, αλλά και οι πιο δίκαιοι. Πώς λοιπόν γίνεται να μην ασχοληθείς με έργα που απευθύνονται στους μικρούς μας αναγνώστες; 

6)Αγαπημένο παιδικό βιβλίο που διαβάσατε, σαν παιδί? 

Ο Μικρός Πρίγκιπας του Γάλλου συγγραφέα Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ. 

7)Πείτε μου τον ήρωα των παιδικών σας χρόνων από τα βιβλία που διαβάσατε? και γιατί? 

Ο Μικρό Πρίγκιπας από το ομώνυμο βιβλίο. Μου αρέσουν πολύ τα μηνύματα που περνάει για την φιλία και την αγάπη.

 8)Τι πιστεύεται ότι πρέπει να κάνουν οι γονείς για να αγαπήσουν τα παιδιά τους το διάβασμα? 

Οι γονείς λειτουργούν σαν καθρέφτες στην συμπεριφορά των παιδιών. Αν οι ίδιοι καλλιεργήσουν την φιλαναγνωσία στις ζωές τους θα είναι ένα σημαντικό βήμα ώστε να περάσουν αυτό το μήνυμα και στα παιδιά τους. Επίσης μπορούν να περνούν δημιουργικές ώρες, γονιός και παιδί, στις δημοτικές βιβλιοθήκες ή σε δράσεις σχετικές με το βιβλίο, οι οποίες είναι αρκετές στις μέρες μας. Να θυμούνται πάντα πως μέσα από την ιστορία ενός παραμυθιού μεταλαμπαδεύεις σε ένα παιδί το μήνυμα που δύσκολα οι λέξεις θα του πούνε. Κατά την διάρκεια της αφήγησης ή ανάγνωσης ενός παιδικού βιβλίου το παιδί χαλαρώνει, διασκεδάζει, αναπτύσσει την φαντασία, διευρύνει τους γνωστικούς του ορίζοντες και παίρνει μαθήματα ζωής μέσα από τα παθήματα των ηρώων. Σε γενικές γραμμές πιστεύω ότι η ύπαρξη ενός παραμυθιού στην καθημερινότητα των παιδιών μας συμβάλει στην ομαλή και ορθή ανάπτυξή του. 

9)Από ποια ηλικία πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά, σε επαφή με τα βιβλία και με ποιον τρόπο? 

Από τα πρώτα χρόνια της ζωής του καλό είναι να φέρουμε το παιδί μας σε επαφή με την παιδική λογοτεχνία. Στην αρχή κάνοντας εμείς την ανάγνωση μιας μικρής ιστορίας λίγο πριν κοιμηθεί. Στη συνέχεια και καθώς μεγαλώνει μπορούμε να εντάξουμε το βιβλίο στις καθημερινές του δράσεις, σαν μια ώρα διασκέδασης και δημιουργίας. Επίσης θα πρότεινα και στους παιδαγωγούς να εισάγουν την παιδική λογοτεχνία με διάφορες δημιουργικές δράσεις στο σχολικό πρόγραμμα.

 10)Σκέψεις για επόμενο βιβλίο? θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό από εσάς ή ακόμη μια ιστορία για παιδιά ,τι ετοιμάζεται ?

 Πρόσφατα κυκλοφόρησε μια συλλογή διηγημάτων για ενήλικες με τίτλο «Οδός Αμαρτίας Αριθμός 12», στην οποία συμμετέχω με διήγημα. Όσον αφορά τα προσωπικά, συγγραφικά μου βήματα ελπίζω σύντομα να ολοκληρωθεί και να πάρει τον δρόμο της έκδοσης το πρώτο μου μυθιστόρημα. Επίσης πιστεύω ότι στο μέλλον οι μικροί μου φίλοι θα δουν την εξέλιξη και τις νέες περιπέτειες των βασιλιάδων του βιβλίου «Ποιος αξίζει να είναι Βασιλιάς;». 

11)Τι βιβλία διαβάζεται τον ελεύθερο χρόνο σας? πείτε μας τι διαβάσατε τελευταία? 

Στην προσωπική μου σελίδα «Duende-Art» υπάρχει μία στήλη γνωριμίας με λογοτεχνικά έργα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον τελευταίο καιρό να έχω διαβάσει αρκετά αξιόλογα έργα Ελλήνων Λογοτεχνών. Κάθε βιβλίο για εμένα είναι ένα ταξίδι, που με την ολοκλήρωση του αφήνει ένα κομμάτι του στο μυαλό και την καρδιά μου! 

12)Που και πως μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας? Πως μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας? 

Το βιβλίο μπορείτε να το αποκτήσετε από τον εκδοτικό οίκο «Εκδόσεις Ανάτυπο» και από όλα τα βιβλιοπωλεία της χώρας. Θα χαρώ πολύ να επικοινωνήσετε μαζί μου από την προσωπική μου σελίδα και την σελίδα του βιβλίου στο Facebook. Επίσης μπορείτε να στείλετε μηνύματα στο email μου: voulapapat@yahoo.gr 

Σας ευχαριστώ θερμά για την όμορφη συνέντευξη! 

Και εμείς σ ευχαριστούμε για την όμορφη κουβέντα μας και ελπίζουμε σύντομα να σ έχουμε κοντά μας ,με την καινούργια δουλειά σου.

#beautydayswithabook #beautydaysblogbyMaryandEva #ΕΚΔΟΣΕΙΣ_ΑΝΑΤΥΠΟ #blog #blogger  #bookstagram #instabook #booklover #booktime #βιβλία #ilovebooks 

BEAUTY DAYS WITH A BOOK 

Εκδόσεις Ανάτυπο


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ

10+1 ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟ-ΠΡΟΤΑΣΗ -Ο Μέγας ΜελοΜακάρων που μελοΚαμάρωνε 🎄🎅